آموزش نورپردازي نماي خارجي ساختمان

۲۵ بازديد

 

۱- نور طبيعي

اولين قدم انتخاب تصوير پس زمينه ي آسمان است. براي اين آموزش از تصوير زير استفاده كرده ام:

حالا تصوير مورد نظر را داخل پنجره ويرايش قرار دهيد (پنجره ويرايش در ۳D max، نه در vray).

در سربرگ vray ، تنظيمات نور قسمتglobal را بررسي كنيد، lightcache را براي نور فرعي و irradiance map را براي نور اصلي انتخاب كنيد (همچنين مي توانيد از brute force استفاده كنيد اما رندرگيري آن طولاني تر طول خواهد شد).

در برگه تنظيمات global ، اطمينان حاصل كنيد كه تيك “default lights” برداشته شده است.

در پايان به سربرگ vray برويد و تيك گزينه GI environment (skylight) override را بزنيد. در مرحله بعد براي آسمان شب يك رنگ شيبدار مشخص كنيد (آبي تيره در بالا، آبي روشنتر در وسط و يك نارنجي كمرنگ يا بنفش در پايين)

اگر رندرگيري كنيد با چيزي شبيه به تصوير پايين روبرو خواهيد شد:

۲- اضافه كردن چراغهاي مصنوعي در داخل ساختمان

همانطور كه متوجه هستيد بايد محيط شبانه را رندرگيري كنيد و براي اين كار چراغ هاي داخل ساختمان بايد روشن باشند تا تصوير طبيعي تر به نظر بيايد، در غير اين صورت شبيه خانه هاي متروكه به نظر مي رسد.

براي شبيه سازي نور مصنوعي چراغ هاي vray را در داخل خانه اضافه مي كنيم.

نكته مهمي كه بايد در اين مرحله به خاطر داشته باشيد اين است كه نورهاي مصنوعي بسته به عوامل زيادي (شدت، درجه حرارت رنگ، اندازه فضايي كه بايد روشن شود، و …) با هم متفاوت خواهند بود. بنابراين نبايد منابع نور يكسان را در كل محيط خانه قرار دهيد. خلاق باشيد و با پارامترهايي مانند intensity multipliers، filter colors و … كار كنيد و آن ها را تغيير دهيد.

براي ان صحنه از چراغ هاي spherical با مقدار intensity multipliers 1 تا ۲،filter colors نارنجي و زرد و آبي، و radius هاي متفاوت براي هر كدام از آن ها استفاده كردم

اگر با تنظيمات بالا رندرگيري كنيد نتيجه كارتان چيزي شبيه به تصوير زير خواهد شد.

ادامه مطلب...

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.