بهترين نرم افزار معماري

۱۳ بازديد

نرم افزار معماري ۲ بعدي
امروزه محبوب ترين نرم افزارهاي معماري CAD امكانات۲D و ۳Dرا همزمان ارائه مي دهد. عليرغم اين موضوع، ما قصد داريم تعدادي از نرم افزارهاي ۲D را بررسي كنيم كه لزوماً به امكانات سه بعدي نياز ندارند. همه چيز با يك طرح شروع مي شود، مهم نيست كه چه نوع ساختماني را طراحي مي كنيد. قبل از اينكه به يك مدل سه بعدي فكر كنيد، ابتدا بايد يك طرح ۲D ايجاد كنيد. با استفاده از CAD 2D ، مي توانيد نقشه ها، نماي ساختمان و موارد ديگر را ايجاد كنيد. با اين حال، شركت هاي معماري، در نهايت به سمت استفاده از ۳D CAD و BIM مي روند، كه در ادامه در مورد آنها بحث خواهيم كرد.

سيستم عامل: Mac ، Windows

همه چيز هميشه به Autodesk برمي گردد. اتوكد يكي از بزرگترين غول هاي صنعت CAD است. البته ما در اينجا روي نسخه LT تمركز خواهيم كرد. اتوكد LT يك نسخه كم هزينه است كه به نسبت، قابليت ها و كارايي آن نيز كم ترهستند. اگرچه اين نرم افزار براي معماران حرفه اي مناسب نيست اما به عنوان يك بسته CAD براي مبتديان همچنين كساني كه بودجه كمتري دارند و يا به دنبال امكانات سه بعدي نيستند يك انتخاب عالي است.

اتوكد LT به كاربران اين امكان را مي دهد كه براي نقشه طبقات و اولين مراحل طراحي، طرح هاي ۲D طراحي و تهيه كنند. همچنين براي سرعت بخشيدن به روند طراحي امكانات متنوعي مانند رابط كاربري و پالت ابزار خط فرمان قابل تنظيم را ارائه مي كند، امكانات آن مانند dimension tools، transparency options و cross hatchingممكن است در مقايسه با اتوكد محدود به نظر برسند، اما نمي توان آنها را ناديده گرفت. بر خلاف اتوكد، LT مدل سازي سه بعدي يا سفارشي سازي با LISP ، VBA يا ARX را پشتيباني نمي كند. شما مي توانيد از AutoCAD LT به عنوان قدم اول در استفاده از نرم افزارهاي سه بعدي استفاده كنيد،

 

سيستم عامل: Mac ، Windows ، Fedora ، Ubuntu
DraftSight كه توسط Dassault Systèmes ساخته شده است، يك بسته نرم افزاري با طراحي و تهيه دو بعدي است. با استفاده از آن، مي توانيد نقشه هاي ۲ بعدي را ايجاد كرده، ويرايش كنيد و به اشتراك بگذاريد. محصول فريميوم DraftSight، در سه بسته بندي مختلف ارائه مي شود: رايگان، حرفه اي و تجاري.

اگر در كار خود جدي هستيد، مطمئناً بايد از نسخه حرفه اي آن استفاده كنيد. با استفاده از آن، كاربران قادر به دسترسي به پشتيباني آنلاين و ليست گسترده اي از منابع يادگيري هستند. علاوه بر اين، مي توانيد از toolbox—a mechanical symbol library و mechanical annotation add-on ، نيز استفاده كنيد، و همچنين به كتابخانه طراحي كه مكاني براي عناصر تعريف شده توسط كاربر مانند بلاك ها است، دسترسي داشته باشيد. همانطور كه مطلع هستيد، درمعماري، اين نوع امكانات بسيار كاربردي هستند. با استفاده از DraftSight كاربران مي توانند به فايل هاي DWG و DXF دسترسي داشته باشند، و آن ها را ايجاد يا ويرايش كنند. اين گزينه به ويژه در هنگام همكاري با تيم ها بسيار مفيد و كاربردي خواهد بود.

نرم افزار معماري ۲D و ۳D(هم ۲ بعدي هم ۳ بعدي)
پس از انجام مراحل اوليه تهيه و طراحي دو بعدي، مرحله بعدي مدل سازي سه بعدي خواهد بود. البته، شما مي توانيد نرم افزارهاي ۲D را كاملا كنار گذاشته و ازهمان ابتدا به سراغ نرم افزاري برويد كه هم امكانات دو بعدي و هم سه بعدي داشته باشد. همانطور كه اطلاع داريد، ۳D CAD گزينه هاي بسياري براي ارائه به معماران دارد. با استفاده از آن، مي توانيد هنگام طراحي و مدل سازي به صورت سه بعدي، دقت باورنكردني داشته باشيد. فايده ديگر آن اين است كه رندر نيز ارائه مي دهد، و اين امكان را براي شما فراهم مي كند كه مدل هاي خود را به مشتريان ارائه كنيد. البته يادگيري روش كار نرم افزارهاي سه بعدي دشوارتر است- اما در صورتي كه در زمينه معماري فعاليت مي كنيد، در نهايت بايد آن را ياد بگيريد.

ادامه مطلب...

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.